ترفند های اتوکد

نوشته شده توسط:مدیر سایت | ۱ دیدگاه

1- نحوه سیاه و سفید کردن نقشه ها در اتوکد هنگام چاپ:

برای چاپ کردن نقشه های اتوکدی که به صورت رنگی کشیده شده باشند در هنگام چاپ (با پرینتر سیاه و سفید) بعضی رنگ ها کم رنگ چاپ می شود. برای سیاه و سفید چاپ شدن نقشه های رنگی با رنگ پر رنگ می توانید در پنجره تنظیمات چاپ، از قسمت Plot Style Table Pen Assignment گزینه monochrome را انتخاب کنید.

2- نحوه حذف متن پیرامونی در چاپ نقشه در اتوکد:

شاید بعضی ها دیده باشند که در هنگام چاپ نقشه ها در اتوکد یک متن انگلیسی (PRODUCED BY AN AUTODESK EDUCATIONAL PRODUCT) به معنی نقشه شما توسط نسخه آموزشی تهیه شده است، در چهار گوشه کاغذ ظاهر شود. نکته اینجاست که ترسیم هیچ فرقی با سایر ترسیم ها ندارد و فقط در هنگام پرینت این اخطار را خواهید دید.

برای حذف آن از نقشه ها در حالیکه نقشه در اتوکد باز است یک Save as با پسوند dxf گرفته و اتوکد را بسته و نقشه جدیدی که با فرمت dxf ذخیره کرده اید را باز کنید و عملیات چاپ را روی این نقشه انجام دهید. همچنین می توانید بعد از این کار یک بار دیگر فرمت dxf را با فرمت DWG ذخیره کنید و فایل DWG جدید را باز کرده و پرینت یا هر کاری دوست داشتین رو انجام دهید.

هنگام Save با بالاترین ورژن dxf اتوکدتون این فایل رو ذخیره کنید مثلا (AutoCAD 2015 DXF) تا چیزی از ترسیم شما کم نشود. مثلا اگر از هاشور های جدید اتوکد در ترسیم استفاده شده، به همان صورت اورجینال حفظ شود.

دلایل اصلی این اخطار استفاده از فایل های زیاد ذخیره شده با ورژن های متفاوت دیگران و استفاده از نسخه های دمو و همچنین استفاده از نسخه های با لایسنس آموزش محصولات Autodesk می باشد.

 

  • France

    France

    • ۱۳۹۶/۰۲/۲۸ - ۰۳:۰۳:۰۶

    Howdy! Would you mind if I share your blog with my myspace group?
    There's a lot of people that I think would really appreciate your content.
    Please let me know. Thank you